Ako trénuje bikinifitnesska Veronika FIDLEROVÁ?

Ako trénuje bikinifitnesska Veronika FIDLEROVÁ?


Veroniku Fidlerovú si náš team všimol už skôr, keď časť jej tréningu natočil Jakub Csontos. Rozhodli sme sa preto aj pre spracovanie jej kompletného tréningu a následný profilový článok. Práve Veronikin tréning a spôsob prípravy som pre vás pripravila dnes. Ako vyzerá bežný tréningový cyklus bikinifitnessky v príprave a ako samotný jedálniček či príprava?

Veronika FIDLEROVÁ – jedálniček a doplnky stravy

Jedálniček je to najdôležitejšie. Môžete mať neprekonateľný tréningový plán, no ak nedodržiavate zdravú stravu, nedosiahnete vysnívanú postavu – to je stará známa, ktorú počul už každý z nás. Inak to nie je ani v tejto oblasti a vonkoncom nie u bikinifitnessiek. „V objemovej príprave som mala denne v priemere 2300 kalórií. Makronutrienty som mala klasicky nastavené na maximálne 2g bielkovín a 1g tuku na kilogram telesnej váhy. Množstvo sacharidov sa odvíjalo od konečného množstva tuku, keďže som si stravu plánovala deň vopred,“ hovorí Veronika. V nedeľu si zvyčajne dovolila „voľnejší“ deň, kedy nepočítala žiadne nutričné hodnoty. A diéta? „Postupne začínam uberať sacharidy podľa toho, ako sa hýbe forma,“ objasňuje Veronika. Diskutovanou témou sú rovnako doplnky stravy, no znova sa tiež potvrdzuje, že jeden meter na všetkých sa jednoducho použiť nedá a každý si musí v tejto brandži prísť na systém, ktorý mu bude vyhovovať. Aký je u Veroniky Fidlerovej? „Zo suplementov sú to u mňa väčšinou BCAA, glutamín a proteíny- buď kazeín večer alebo koncentrát/izolát po tréningu,“ povedala v rozhovore Veronika, ktorá tiež objasnila, že v diéte do stravy zaradzuje viac BCAA a menej proteínu, no „objeme“ si dopraje naopak viac proteínu. Dôležitou zložkou sú pre Veroniku tiež vitamíny, ktoré sa snaží prijímať v strave aj mimo nej – vitamín C, E, zinok, horčík, selén, kĺbovú výživu, omega 3 či probiotiká prijíma vždy. „V diéte vždy pridám nejaké „spaľovače“, kofeín, karnitín. Túto prípravu som experimentovala s rôznymi spaľovacími mixami od rôznych značiek. V obľube mám aj predtréningové stimulanty na báze citrulínu, aakg a betaalaninu, ktoré mi pomôžu posunúť tréning na inú úroveň,“ povedala a o špeciálnej suplementácii Veronika.

Veronika FIDLEROVÁ – aká bola a je príprava?

V príprave na jeseň 2016 musela Veronika pritvrdiť – potrebovala znížiť hodnotu telesného tuku a navyše to bola jej prvá diéta v živote. Bojovala teda s mnohými nástrahami a preto bola príprava vyčerpávajúca fyzicky aj psychicky. Systematickým tréningom a úpravami v strave sa však veľa zmenilo a Veronika je momentálne v príprave na jarné súťaže. „Keďže som mala oveľa lepšiu štartovaciu pozíciu, nie je to také náročné ako na jeseň. Nebolo nutné zaradiť do mojej prípravy toľko kardia ani tak radikálne prehlbovať kalorický deficit,“ hovorí Veronika, ktorá vyzdvihuje aj dôležitosť správneho „nastavenia“ mysle, ktoré je potrebné či už pri príprave na súťaže, alebo trénovaní pri ktorom sme odhodlaní vyformovať si postavu podľa vlastných predstáv. V príprave do kategórie bikinifitness je však dôležité medzi tréningy zaradzovať aj pózovanie. „Pózujem každý deň, aj keď len na chvíľu, pretože som toho názoru, že pózing a prezentácia sú rovnako dôležité ako tréningy a diéta. Vyžadujú si osobitný zodpovedný prístup a určite to netreba podceňovať, lebo skrz prezentáciu ukážeme celý tréning a diétu a ak nebude dobrá, celá drina bude viac menej zbytočná,“ povedala v rozhovore pre bikinifitness.sk Veronika.

Týždenný tréningový cyklus Veroniky FIDLEROVEJ

„Môj tréning pozostáva z konceptu super sérii, kde ťažšie cviky kombinujem s ľahšími až na hranicu zlyhania. Tréningový plán nemám stanovený, vždy mám iný tréning a nezaradím viac ako 3 rovnaké cviky ktoré som mala posledný tréning na danú partiu,“ hovorí Veronika a dodáva niekoľko dôležitých faktov. Jej počty sérií sa líšia v závislosti od energie a náročnosti cviku, no nikdy nerobí menej ako 3 série v jednej supersérii a nikdy nie menej ako 10 opakovaní. V ľahších aj ťažších cvikoch sa sústreďuje najmä na precítenie svalu, techniku, kontrakciu a negatívnu fázu.
Veronika má v tréningu nasledovný systém – strieda tri dni, počas ktorých vystrieda všetky partie. Ak pociťuje únavu, zaradí voľný deň alebo len 15 minút HIIT kardia.

Deň 1 ... nohy + zadok

  • rozcvičkou je 5 minút chôdze do kopca
  • nasleduje 4-5 Kombinácii supersérii po 2 cviky - ťažších s ľahšími, napríklad:
  • cvičí legpress + rumunský mŕtvy ťah
  • ďalej je to superséria - zakopávanie na stroji + abductor
  • nasledujú sumo drepy + výpady
  • tréning zakončí supersériou pozostávajúcou z gluteálu + drepov s výskokom

Deň 2 ... chrbát + biceps + brucho

  •  prvá superséria sú zhyby na hrazde + sťahovanie klady s vystretými rukami
  • nasleduje veslovanie na spodnej kladke podhmatom + hyperextenzia
  • ďalej je to superséria, v ktorej je to sťahovanie hornej kladky k hrudníku + príťahy jednoručiek v predklone
  • cvičí aj príťahy VČ s T-držiakom + sťahovanie hornej kladky s V-držiakom
  • zaradzuje aj 1 cvik na biceps (4-5 sérii po 10-20 opakovaní)
  • na záver Veronika cvičí brucho 10min rôzne cviky, minimálne pauzy

Deň 3 ... hrudník + ramená + triceps

  •  na začiatku cvičí 1 cvik na hrudník + kliky
  • nasleduje superséria pozostávajúca z tlakov veľkou činkou alebo jednoručkami za hlavou + upažovania
  • ďalej sú to príťahy k brade + predpažovanie
  • cvičí aj obrátený peck-deck alebo delta deck + upažovanie na protismerných kladkách
  •  na záver je to 1 cvik na triceps (4-5 sérii po 10-20 opakovaní)

Veronikiným cieľom na jar 2017 je určite ukázať sa v lepšej forme a ukázať sa v lepšom svalovom rozvoji a s lepšou prezentáciou ako tomu bolo na poslednej súťaži. „Bolo by mi cťou ak by mi bolo umožnené aj reprezentovať Slovensko a byť súčasťou slovenskej reprezentácie. Snažím sa pripravovať zodpovedne, nič nepodceniť a spraviť všetko čo bude potrebné pre to, aby som tieto ciele dosiahla,“ hovorí skromne Veronika Fidlerová, ktorej budeme držať prsty aj my v teame a veríme, že dosiahne minimálne také úspechy, aké si praje.

Na tréningu s Veronikou FIDLEROVOU, video: Jakub Csontos





Diskusia k článku:

AMIX diskusia