Ako správne trénovať, keď užívate prohormóny?

Ako správne trénovať, keď užívate prohormóny?


Tréning predstavuje v oblasti kulturistiky jeden z najvýznamnejších faktorov, ktorý ovplyvňuje nárast svalovej hmoty a zvyšovanie výkonnosti. Či už ste začiatočník alebo patríte do kategórie pokročilých, je nutné správnemu tréningu venovať mimoriadnu pozornosť. V úvode musíme povedať, že počas prohormónového (ďalej len PH) cyklu si môžete „dovoliť“ viac. Čo to znamená?

Vďaka účinkom PH budete viac vládať, dvíhať ťažšie závažia a regenerovať ďaleko rýchlejšie ako za normálnych okolností. Týmto výhodám, ktoré poskytujú prohormóny je potrebné prispôsobiť samotný tréning.

Pridajte si tréningovú jednotku naviac

Pokiaľ trénujete trikrát do týždňa, pokojne si pridajte jeden tréning naviac. Týmto spôsobom (rozdelením tréningu do štyroch dní) sa môžete zamerať na každú svalovú partiu dôslednejšie a zaťažiť ju dostatočným spôsobom, aby ste aktivovali anabolické procesy v tele. Tento spôsob môžete uplatniť pri akomkoľvek rozvrhnutí tréningu. Ak máte svalovú partiu, ktorá vám zaostáva, môžete ju v jednom týždni zaťažiť dvakrát. S PH sa nemusíte báť, že by vaše svaly neboli dostatočne zregenerované.

Zvýšte objem tréningovej jednotky

Do svojho tréningu pridajte 1-2 cviky naviac na každú svalovú partiu. Všeobecne odporúčame jeden cvik na menšie partie (biceps, triceps, lýtka) a dva cviky na veľké svalové partie (hrudník, chrbát, stehná a ramená).

Trénujte so sparingpartnerom

Trénovať so sparingpartnerom v sebe ukrýva veľmi veľa výhod. Počas tréningu ste neustále v tempe a môžete si dovoliť trénovať s ďaleko ťažšími váhami, než keď trénujete sám. Je to určite aj psychologický faktor, pretože niekedy už len pocit, že za vami niekto stojí, napomáha k maximálnym výkonom. Ak máte šťastie a trénujete s niekým, kto „maká“ fakt tvrdo, môže to byť pre vás prospešné. Využívajte najrozmanitejšie tréningové systémy Čas ukázal, že najlepšie a najefektívnejšie tréningové systémy sú tie najjednoduchšie. Sú to tieto:

  • Systém 5x5
  • German Volume tréning
  • FST-7
  • Korte tréning

Je na každom, aký tréningový systém vo svojom tréningu aplikuje. Je nutné dodržiavať jeho zásady a načúvať svojmu telu, to vám niekedy povie viac ako to, čo je napísané v odborných časopisoch alebo knihách. Meňte tréning každých 6 týždňov Používaním rovnakého tréningového systému, cvikov, kombinácií partií a rovnakých závaží riskujete, že telo sa tomuto adaptuje. Vám sa síce bude trénovať pohodlne, pretože to už bude rutina, no do svalov nepôjdu dostatočne podnetné impulzy, ktoré by stimulovali svaly k hypertrofii (rastu).

V tréningu využívajte Weiderove princípy rastu svalstva

Joe Weider patril medzi priekopníkov v oblasti kulturistiky a spolu s Arnoldom Schwarzeneggrom urobili pre propagáciu kulturistiky obrovský kus práce. Weiderove princípy sú roky známe metódy a veľké množstvo z nich určite vo svojom tréningu využívate aj vy. Tie, ktoré nevyužívate, vkladajte ich do svojho tréningu zámerne.

Dodržiavajte vždy správnu techniku

Technika je veľmi dôležitým faktorom pri vykonávaní jednotlivých cvikov. Správnym zvládnutím cviku zameriavate jeho energiu tým správnym smerom a eliminujete riziko zranenia. Venujte dostatočne dlhý čas zahriatiu a rozcvičke Najčastejšie ku zraneniam dochádza, ak sa niečo zanedbá. Veľa mladých cvičencov v posilňovniach začína svoj tréning bez akejkoľvek prípravy. Odporúčame zahriať organizmus desiatimi minútami aeróbnej aktivity, po ktorej rozcvičíte svaly strečingom.

Načúvajte signálom vášho tela

Ak ste unavený, na tréning nemáte chuť, necítite sa dobre, netrénujte. Ignorovaním potrieb organizmu sa vzďaľujete svojmu cieľu. Časom sa dostanete no stavu, kedy budete trénovať intuitívne a budete presne vedieť, čo môžete a čo nie.

Diskusia k článku:

AMIX diskusia