Značka Mr. Olympia a Weider časopisy zmenili majiteľa

Značka Mr. Olympia a Weider časopisy zmenili majiteľa

V poradí tretím majiteľom značky Mr. Olympia (presnejšie Joe Weider’s Olympia Fitness & Performance Weekend) a portfólia pôvodne Weider časopisov Muscle&Fitness, FLEX a Muscle&Fitness Hers sa po Joe Weiderovi (1965 až 2003) a spoločnosti American Media (AMI; 2003 až 2020) stáva veľký priaznivec ženského bodybuildingu Jake WOOD.
Jake WOOD

"Áno, zaregistroval som informáciu o zmenách v portfóliu majiteľov značky Mr. Olympia a Olympia Weekend-u, ktoré sa udiali v posledných dňoch", povedal pre náš portál Igor KOPČEK. "EastLabs Team bol od roku 2007 do roku 2017 pravidelným účastníkom tejto najstaršej a preto aj najprestížnejšej súťaže profesionálneho bodybuildingu v portfóliu IFBB súťaží, ktorá sa postupom rokov rozrástla do Olympia Weekendu. Po roku 2017 je táto súťaž "napojená" na v USA pôsobiacu organizáciu NPC, ktorá má ambíciu stať sa celosvetovou federáciou. Aktuálne má Olympia Weekend množstvo bodybuilding kategórií, rozsiahly sprievodný športový program, stále veľkú Expo výstavu a pevné miesto konania - Las Vegas. Podľa dostupných informácií, na pozícii tzv. Chief Olympia Officer (v minulosti to bol promotér Olympia Weekendu) ostáva aj naďalej Dan SOLOMON, ktorý na tomto poste nahradil Robina CHANGA (ten nastúpil na toto miesto v roku 2003 po Wayne DeMiliovi). EastLabs team bol súčasťou tohto podujatia 11 rokov v rade - nepretržite.

Pravdou je, že naša pozícia sa na Olympia Weekende postupom rokov menila. Po roku 2010 (čo sa mediálnej stránky týka) sme mali prístup prakticky kdekoľvek vďaka ústretovosti vtedajšieho promotéra Olympia Weekendu Robina CHANGA a získanej pozícii IFBB Press partner. Dokonca boli roky, kedy sme sprostredkovali pre Olympia Weekend výrobu kompletného reklamného videomateriálu, výrobu novej trofeje SANDOW   (autorom ktorej je na Slovensku pôsobiaci Ivo PAVLISKO) snáď ani nemusím spomínať.



Ako však viete, rok 2017 priniesol rozkol medzi IFBB International a NPC, následne nastali zmeny na vedúcich postoch Olympia Weekendu a paradoxne, rozhodujúce printové média (tie sa podieľali na čiastočnom financovaní našich pracovných ciest do Las Vegas, kde sa Olympia Wekeend realizuje) stratili o túto súťaž záujem. EastLabs Team mapuje dianie predovšetkým na súťažiach, kde nastupujú súťažiaci zo Slovenska - tí v rozhodujúcich počtoch súťažia pod hlavičkou IFBB a EastLabs Team je lojálnym partnerom IFBB.
NPC súťaže sme prestali intenzívne sledovať, aj keď je pravdou, že postup Tomáša TABAČIARA na 2019 Olympia Weekend nám neunikol - aj kvôli tomu sme mu pred týždňom odovzdali trofej za výnimočný výsledok."

"Úprimne, s odchodom Changa z AMI som predpokladal ďalšie rozsiahle zmeny a predaj tejto súťaže nie je pre mňa prekvapením. Nový majiteľ má zrejme svoje jasné plány, je dostatočne finančne silný na to, aby túto značku rozvíjal podľa svojich predstáv. Kľúčové pre neho bude zrejme partnerstvo/spojenectvo s už spomínanou NPC organizáciou, ktorá patrí Jim MANIONOVI - práve "jeho" súťažiaci sa budú usilovať o účasť na Olympia Weekende. Otázkou je, že či Mr. Olympia a Olympia Weekend sa bude aj naďalej konať iba v USA (Las Vegas), alebo nový majiteľ túto súťaž ponúkne ako lákavý brand organizátor aj mimo USA. Zaregistroval som aj snahy o zorganizovanie NPC Svetového šampionátu, ktorý môže byť vnímaný ako počiatočná konkurencia k značke Olympia, ako snaha NPC "vyvoriť" súťaž, ktorá bude pre súťažiacich tejto organizácie rovnako dôležitá. Ak sú takéto úvahy, skôr alebo neskôr sa dočkáme aj tu ďalších prekvapujúcich informácií.

V rokoch 2018 a 2019 sa NPC organizácia (vďaka projektu NPC Worldwide) dostala mimo územia USA a ich koncept regionálnych a PRO Qualifier súťaží je jasne konkurečný k projektom Olympia Amateur, samozrejme aj k súťažiam organizovaným pod hlavičkou IFBB. Rok 2019 bol však pre IFBB úspešným rokom, rekordy v počte účastníkov som zaznamenal na všetkým Svetových šampionátoch - spomeniem v Bratislave konané IFBB Majstrovstvá sveta vo fitness, kde súťažilo viac ako 300 športovcov a sprevádzalo ich viac ako 200 delegátov/rozhodcov (priemerný účastnícky poplatok bol 350€ na osobu).
Projekty NPC a Olympia Amateur prišli už aj do Európy a sú pre IFBB výzvou. V kalendári súťaží som totiž napočítal 11 Olympia Amateur projektov (2 v Európe) a priamo v Európe na NPC "napojených" 23 regionálnych a 18 PRO Qalifier súťaží. Na Slovensku sa žiadna z nich nekoná tzn. voľba na súťaženie Slovákov je jasná - SAFKST, IFBB Majstrovstvá Európy, IFBB Majstrovstvá sveta, Arnold Classic Europe je stále správnou voľbou. Prečo?

Dôvod je jasný - SAFSKT má jasne najväčšiu finančnú podporu od štátu v rámci všetkých krajín organizácie IFBB. Ak si dobre pamätám, celoeurópska IFBB federácia EBFF v roku 2019 mala k dispozícii cca 350.000€, my v tomto roku od štátu máme prisľúbených 591.000€, z ktorých minimálne 89.000€ má byť prerozdelených opäť oddielom podľa počtu aktívnych športovcov do 23 rokov.

Rok 2019 však priniesol aj v Bratislave konaný, mimoriadne úspešný IFBB Svetový šampionát vo fitness, ktorý sme financovali v sume cca 110.000€ z nášho rozpočtu, desiatky tisíc Eur  sme ale získali z 50% podielu z poplatku za štart/účasť od každého súťažiaceho/delegáta, z reklamných partnerstiev, od sponzorov, aj z predaja vstupeniek (odhadujem, že to bolo viac ako 90.000€ - presné čísla sa dozvieme na marcovej Konferencii SAFKST). Oddiely, ktoré sa venujú mládežníkom tak po rokoch 2017, 2018 a 2019 získajú od vedenia SAFST aj v tomto roku finančnú injekciu na podporu svojej činnosti, rovnako ako organizátori súťaží. Ako vravím - súťažiť pod hlavičkou SAFKST sa oplatí! Bez ohľadu na to, že vlastník Olympia Weekendu s IFBB už nespolupracuje", uzavrel Igor KOPČEK.

Dôvody, prečo spoločnosť AMI odpredala Mr. Olympia/Olympia Weekend nie sú zatiaľ známe. Svetom bodybuildingu sa šíria informácie o tom, že portfólio Weider časopisov so zmenou vlastníkov končí v printovej podobe. Je však známe, že Jake WOOD je (rovnako ako pôvodne Joe WEIDER) z bodybuilding komunity, rovnako je známy jeho vplyv vo svete digitálnych médií - bude zaujímavé sledovať ďalší vývoj v tomto smere.

Účastníkom Olympia Weekend-u vo farbách Slovenska boli okrem spomínaného Tomáša TABAČIARA napríklad Pavol GROLMUS, Marietta ŽIGALOVÁ, Klaudia KINSKÁ, Natália RÉVAJOVÁ, Adela ONDREJOVIČOVÁ, Marian ČAMBAL, Andrej MOZOLÁNI, najúspešnejším bol však Jaro HORVÁTH (6. miesto v roku 2010  a 4. miesto v roku 2011 v kategórii 202lbs), s ktorým už o týždeň sa môžete stretnúť v Činkárni Čambal Petržalka na akcii FitnessNalieváreň 2.

Seminár s Jarom Horváthom

Diskusia k článku:

AMIX diskusia